mandag 13. april 2009

F - for fotball


Har meldt meg på ABC i ord og bilder, via Petunias blogg og ukens bokstav er F.

EliasfotballSV


F står for fotball her i heimen, med en 5-åring som snart blir 6 som allerede nå har en stor interesse. Spille ball. Uansett hvor vi er og når det er. Bildene jeg har valgt er fra påsken, da vi var på hytta til min far. Stor stemning selv om det var snøfritt - fotball er best uten snø! :)


EliasfotballSV7 EliasfotballSV10


EliasfotballSV3


Bildene ble tatt med tanke på å dekorere rommet med fotballbilder, nå kom de jo til nytte i ABC - i ord og bilder også! :)

5 kommentarer:

  1. Nr 72! Det er ikke verst til påskehelg å være. Hadde ikke trodd det ville komme så mange med denne gangen. Helt utrolig!
    Fotball!
    Jeg lever i en fotballfamilie. Min mann er over middels interesset, kan man si. Ikke fotball idiot, men det er nok ikke langt unna... alle ungene har splilt aktivt siden de var 6 -7 år, så jeg har noen sesonger på diverse cuper og kamper rundt omkring. Min mann har i tillegg trent flere lag - blant annet eldstemann.
    Akkurat nå er det ingen som trener/spiller fotball. Eldstemann (21 år) har tatt seg en ufrivillig lang pause pga skade. Det er synd fordi han var/er kjempegod. Mange lag som er ute etter han, så jeg håper han finner formen igjen. Han trente faktisk med de gamle lagkameratene sine i går kvled, så noe er i gjerde.
    Mellomste, min stedatter på snart 18, la opp for å konsentrere seg om dansing. Og det er jo ofte det som skjer med jenter i den alderen.
    Minstemann på 10 som overhode ikke liker fotball begynte å spille fordi alle guttene i klassen gjorde det. Men han likte det ikke. Han har nok fått en overdose siden han var bitteliten. Han holdt ut en og en halv sesong, men så ville han slutte. Jeg prøvde å lirke og lure - ikke fordi jeg mener han MÅ spille fotball, men jeg synes at man bør drive med en eller annen form for aktivitet på fritiden og litt for det sosiale med de andre guttene i klassen da.
    Men han ga seg ikke og la opp i en alder av 8 år. Da jeg sa at det var jo litt dumt hvis han angret seg, fikk jeg til svar at det kunne man jo ikke vite om han kom til å gjøre før han hadde prøvd det....
    Hehe! Men det stikker ikke dypere enn at han kan si at han hater fotball, men elsker Liverpool!!!
    Min mann har pause som trener også, så vi har hatt en stille periode sånn sett. Men vi får med oss det som skjer på TV da.
    Vi bor jo i Bergen så laget er jo Brann. Mine sønner og jeg holder med Liverpool - mens min mann holder med Stoke.

    Flotte bilder av gutten din. Har han fått noe favorittlag enda? Eller blir han påvirket av dere voksne?? Vet ikke hvorfor eldstemann valgte Liverpool. Jeg har aldri nevnt det for han før han ble interessert i dem. Kanskje fordi farfaren tok han med på Brann - Liverpool da han var ca 9 - 10 år. Minstamnn valgte nok Liverpool pga storebroren:) Min mann har holdt emd Stoke siden han var liten og det er stort for han i år da! Når man følger laget sitt i tykt og tynt, så er det godt når de spiller i Premier League.
    Her ser du! Jeg har skrevet en laaaang kommentar, så fotball engasjerer!!!

    SvarSlett
  2. hehe - artig med laaang fotballkommentar! Her er det stor generell sportsinteresse i familien, så gutten er nok en naturlig følge av dette.

    Rosenborg, Barcelona og Italia er visstnok lagene - akkurat nå. Litt for liten til å egentlig skjønne dette med lag. Ellers så venter han veldig til han kan begynne å spille på lag, det skjer ikke før våren etter de begynner på skolen der vi bor. Men jeg ser for meg at det ikke er lenge til at jeg er den som er med på kamper, cup'er etc. Jeg er gleder meg faktisk... :))

    SvarSlett
  3. Ja med en sånn kar i familien blir det nok Fotball ja.

    Flotte bilder da!

    Jeg må nok innrømme at det var mest de jeg så på da! ;)

    SvarSlett
  4. Herlige bilder av en kjekk kar!!!

    SvarSlett
  5. Fotboll fascinerar många. Har fotbollsälskare i familjen och det tittas mycket på både live och på tv. Nu ligger hela säsongen framför oss dessutom. Ha det!

    SvarSlett

Takk for at du besøkte fotobloggen min! Setter pris på at du legger igjen en liten kommentar! Da finner jeg jo lettere deg også - inne i bloggeverden!
Ha en flott dag!

Related Posts with Thumbnails